Bir Türkü Okudum Çanakkale’de

Yahya Çavuşlardan ilham alarak,
Seyit Onbaşıda özüm bularak,
Conk Bayırında harbe dalarak,
Bir türkü okudum Çanakkale’de.

Bin bir donanmayla köpek sürüsü,
Çiğneyip geçerim derken namusu,
Alayına yetmiş Türkün birisi!
Bir türkü okudum Çanakkale’de.

Vatana halel gelmesin diyen,
Uğruna bağrından bin kurşun yiyen,
Ey Mehmet bize budur hediyen,
Bir türkü okudum Çanakkale’de.

Anıtı melekler diktiler çoktan,
Bir millet dirildi çok şükür yoktan,
Güneş Mehmet diye doğar ufuktan,
Bir türkü okudum Çanakkale’de!

Az gelir adına inan ne yazsak,
Yağmur yaş olup buluttan sızsak,
İnsanlığı bizden öğrenmiş Anzak!
Bir türkü okudum Çanakkale’de.

Sadece etten kemikten ibaret,
Mehmet’in kanıyla kurulan o set,
Bana diyordu ki sana emanet!
Bir türkü okudum Çanakkale’de.

Her bir karede dağlandım yandım,
Kendimi sanki savaşta sandım,
Toprağa basmaya inan utandım,
Bir türkü okudum Çanakkale’de.

Ziya Paşa Akyürek

0 yorum:

Yorum Gönder