Geçen yıl Brawn GP ile sezonu domine ederek iki şampiyonluk kazanmalarının ardından şu anda Mercedes adı altında yarışan takım bu sezon şampiyonluk mücadelesinden de kopunca tamamen 2011 aracının gelişimine odaklandı.
2009 aracının gelişimi için eski sahibi Honda'nın kaynaklarından yararlanmalarına rağmen takım dramatik şekilde maliyetleri düşürmek ve Japon takımın spordan ayrılmasıyla da çalışanlarının sayısını azaltmak zorunda kalmıştı. Brawn bir yandan 2010 aracı üzerinde çalışırken bir yandan da 2009 şampiyonluğu için mücadele verdiği takımda çalışan sayısının azalmasından başka yol olmadığı konusunda ısrarcı konuştu.
"2009 başında çalışanlarımızın sayısında azaltmak zorunda kaldık ve açıkçası pek çok sektörde bunun etkisi oldu."
"2010 aracını tasarlama zamanı geldiğinde de tasarım ofisimiz çok iyi organize olamamıştı. Sonuç olarak da hırstan yoksun çok tutucu bir araç ortaya çıktı."
"Fakat başka seçeneğimiz yoktu çünkü çok etkin kaynaklara sahip değildik. 2011 için kendini kanıtlamak isteyen genç mühendis grubumu var ve bu nedenle tekrar eski hırsımıza kavuşacağız."
Brawn ayrıca Kaynakları Sınırlanma Anlaşması altında maliyetleri azaltmanın diğer takımlar için de geçerli olduğunu ve gelecekte Mercedes adına benzer bir hayalkırıklığının yaşanmayacağına inanıyor.
"2009 yılı sonunda kaynakların sınırlandırılmasıyla hem şampiyonluk için mücadele edemedik hem de bu yıl rekabetçi bir araç tasarlayamadık."
"Fakat maliyetlerin sınırlanacağı 2011 yılından itibaren durum herkes için aynı olacak fakat Ferrari ve McLaren gibi takımların çok fazla ödün vereceğine inanıyorum."
Brawn ayrıca bu yıl yaşanan sorunlara rağmen Mercedes'ten ayrılmak gibi bir planı olmadığını ve emekli olana kadar bu projenin başında olacağını söyledi.
2011 yılında takımın başında olup olmayacağı sorulduğunda Brawn " Evet ve sanırım Mercedes benim için son takım olacak." dedi.
0 yorum:
Yorum Gönder